Sylvester & co opdaterer dig omkring de nyeste trends
inden for employer branding og rekruttering. 

 

Er individuel performance nok? Eller bør vi i lige så høj grad måle på teams?

Problemer med motivation af medarbejdere og tilpasning af talent og strategier kan måske løses ved at fokusere på teams fremfor individet.

Teknologi har givet os mulighed for at indsamle data om medarbejdere i realtid, og feedback apps gør det muligt at følge enkelte medarbejderes performance.

Disse apps har fokus på enkeltpersoner og deres præstationer, og gør det muligt at finde frem til eventuelle problemer.

På trods af teknologiske fremskridt er det blevet stadig vanskeligere for HR-fagfolk at identificere, tiltrække og fastholde de mest talentfulde holdspillere.

Individet skal ikke undermineres, men forbedring af en enkelt medarbejders performance forbedrer ikke nødvendigvis teamets performance.

Som HR-ledere er det vigtigt, at have teamet for øje og lade det være en del af ledelsesrepertoiret. Udover at observere individer bør HR-fagfolk og ledere sikre sig, at disse personer arbejder sammen for at skabe stærke hold.

Læs mere her.

 
 

Early bird fordele i ansøgningsprocessen

Data fra 6.600 rekrutteringer på tværs af 10 brancher tyder på, at der er et link mellem jobtilbud og tidspunktet for ansøgningen.

Det viser sig nemlig, at den der er hurtigst ude typisk får jobbet.

Undersøgelsen konkluderer, at du som jobsøgende har meget større chance for at komme til jobsamtale, såfremt du sender din ansøgning afsted hurtigt efter, at stillingen er offentliggjort.

Det er data, som du som arbejdsgiver og recruiter bør være opmærksom på, da der specielt er en vigtig pointe at hente fra undersøgelsen.

Baseret på denne undersøgelse, bør du være opmærksom på hvilken jobportal, du benytter dig af. Du kan vælge at fokusere på at købe plads på "quick draw" sider der får dine stillinger ud hurtigt. Det tyder nemlig på, at de sider, der returnerer kandidater tidligt i ansøgningsprocessen, er mere tilbøjelige til at levere kandidaten, der bliver ansat.

Læs mere her.

 

Hvilke forventninger har du til en kandidat forud for jobsamtalen?

En ny undersøgelse sætter fokus på jobsamtalen og hvilke forventninger samt oplevelser, der er knyttet hertil i forhold til om du er arbejdsgiver eller jobansøger.

Forberedelse og afholdelse af jobsamtaler kan nemlig ses som værende to meget forskellige ting, afhængigt af om du er arbejdsgiver eller jobansøger.

Undersøgelsen viser at tre ud af fire arbejdsgivere tjekker jobansøgerens profiler på de sociale medier forud for et jobinterview, mens kun en ud af tre jobansøgere har en forventning om at deres profiler kan blive screenet.

Derudover mener over 80 % af arbejdsgiverne, at ansøgeren skal bruge mere tid på at researche virksomheden samt tænke over spørgsmål at stille arbejdsgiveren. Dette samtidig med, at en ud af tre jobansøgere bruger over tre timer på at forberede sig til jobsamtalen, mens 70 % af arbejdsgiverne bruger mindre end en time på selv samme.

Samtidig ses der også en stor forskel i forbindelse med feedback efter jobsamtalen. 79 % af jobansøgerne ønsker feedback, såvel positivt som negativ, men kun 62 % modtager positivt feedback og blot 33 % får negativt feedback.

 

Få større indblik i undersøgelsen her.

Danske virksomheder er utilfredse med deres HR Tech løsning

Supana er i gang med en større analyse omkring danske virksomheders tilfredshed med deres HR tech løsning.

Analysen er baseret på 203 interviews af tilfældigt udvalgte danske virksomheder med mere end 50 ansatte, og det viser sig, at 51 % af mellemstore og store danske virksomheder er utilfredse med deres HR Tech løsning. Kun 23 % af de adspurgte HR-beslutningstagere er tilfredse med deres nuværende HR Tech løsning.

Der er altså meget der tyder på, at der er plads til optimering af HR tech løsninger, men om problemet er knyttet til leverandører, processer, integration eller et samsurium fremgår endnu ikke i den indsamlede data.

Læs flere konklusioner fra Supanas analyse her.

 

Tre udfordringer du skal løse for at opnå succesfuld onboarding

Ved at have et vellykket onboarding-program kan virksomheder nyde godt af højere medarbejdertilfredshed og fastholdelse. Her er tre bud på, hvilke udfordringer du bør tage fat på, for at få et effektivt onboardring-program:

1. Klarhed omkring roller
Det er vigtigt, at medarbejderen ved, hvad virksomheden og arbejdsgiveren forventer. Skitsér specifikke færdigheder og nøglekompetencer, som rollen kræver, giv eksempler, og forklar hvordan medarbejderen kan nå disse mål. 

2. Inddragelse af ledelsen
Inddragelse af lederen i onboarding-processen kan virke motiverende for medarbejderen. Lederen kan ligeledes være med til at gøre de gensige forventninger transparente.

3. Indsigt i kulturen
Det er vigtigt, at medarbejderen føler sig følelsesmæssigt knyttet til arbejdspladsen, da det giver større arbejdsglæde, og lyst til at blive på arbejdspladsen. I onboarding-processen er det således vigtigt, at den nye medarbejder bliver taget godt imod og møder alle de nye kolleger.

Få mere indsigt i ovenstående udfordringer her.

Gode råd til rekruttering op til en højsæson

Julen nærmer sig, hvilket betyder at flere virksomheder skal ansætte et stort antal medarbejdere for at kunne håndtere højtidens travlhed.

Men hvordan rekrutterer virksomheder mest effektivt, og hurtigst muligt, et stort antal ansatte?

For at finde de rigtige kandidater, når højsæsonen nærmer sig, er det nødvendigt at overveje forskellige taktikker og strategier. Med udgangspunkt i detailvirksomheden Macy’s kommer her nogle gode råd, der er værd at tage op til overvejelse i rekrutteringsprocessen:

Start tidligt

Det er aldrig for tidligt at starte rekrutteringsarbejdet. Tænk forud - hvilke sæsoner står virksomheden over for og hvad kræver de? Dette gør sig særligt gældende for virksomheder der står overfor at skulle ansætte et stort antal medarbejdere. Samtidig kan det give din virksomhed konkurrencemæssige fordele, hvis du er i stand til at tiltrække de dygtige kandidater før de andre.

Brug teknologi

Teknologien hjælper dig til at kunne nå potentielle kandidater bedre. Ved hjælp af forskellige digitale medier bliver det i højere grad muligt at kommunikere mere direkte til modtageren, blandt andet på baggrund af lokalitet samtidig med at din søgning kan komme bredere ud.

Få flere råd og læs mere om hvordan detailvirksomheden Macy’s har gjort i deres rekrutteringsarbejde her.


 

Entelo og Envoy har lanceret en ny teknologi

Entelo og Envoy har sammen skabt en ny teknologi, der vil effektivisere rekrutteringsprocesserne. Envoy scanner automatisk et åbent job ved at analysere beskrivelsen, som arbejdsgiveren har udfyldt. AI arbejder i baggrunden og identificerer kandidater og når automatisk ud til kundeemner.

Entelo Envoy er således designet til automatisk at udvide en kvalificeret talentpulje ved at afdække passive kandidater og konvertere dem til aktive kandidater. Entelo Envoy kan give recruiters mere tid til at fokusere på andre og måske mere værdiskabende aktiviteter.

Læs artiklen her.

 

LinkedIn Rekruttering Kursus

På kurset vil du lære, hvordan du mest effektivt navigerer på LinkedIn med udgangspunkt i dine aktuelle jobs. Dette indebærer en introduktion til boolean search (avanceret søgning), og en gennemgang af hvilke signaler dine kommunikationsplatforme sender til potentielle kandidater. Kurset er bygget op omkring LinkedIns tretrins rekrutteringsstrategi; Build, engage & recruit.

Viden om hvordan du mest effektivt bruger LinkedIn kan i sidste ende reducere dine rekrutteringsudgifter og tid.

 

Du kan deltage i kurset på følgende tidspunkter:

København

14. november

Aarhus

21. november

 

Tilmeld dig ved at skrive til info@sylvester-co.dk

Læs mere om kurset her.

Recruitment marketing

Du husker måske, da McDonald's i sommers besluttede sig for at hyre 250.000 medarbejdere via Snapchat. Nu satser virksomheden Morgan Stanley ligeledes på Snapchat, for at få fat på gymnasieelever.

Studerende på tværs af 27 gymnasier og universiteter i USA kan tage en selfie med Snapchat's geofilter, som har et Morgan Stanley-tema.

Snapchat kan altså vise sig, at være et must have for dem, der ønsker at ansætte unge mennesker. Og når virksomheder som McDonalds og Morgan Stanley bruger Snapchat som rekrutteringsværktøj, kan Snapchat efterhånden siges at være en accepteret rekrutteringskanal.

Læs mere her.

Nordic Recruitment Day 2017

Tak til alle deltagere og sponsorer, der var en del af Nordic Recruitment Day 2017! Vi håber, at I har nydt dagen, og er blevet inspireret til at rekruttere på nye måder.

Vi er glade for at læse alle de positive evalueringer! Vi værdsætter hver eneste af dem, og vi ved at forplejningen kan forbedres. Derfor er vi i kontakt med leverandøren, og vi lover, at det bliver bedre næste år.

Vi håber på at se jer til Nordic Recruitment Day 2018 i København.

Tilmeld dig vores nyhedsbrev nederest på siden og modtag opdateringer omkring kommende konferencer og kurser.

Vi søger en Business Development Praktikant

Grundet en udvidelse af Sylvester & cos aktiviteter søger vi en Business Development Praktikant, der kan være med til at sikre, at de nye aktiviteter bliver en succes.

Lyder det interessant? Så skriv en mail til info@sylvester-co.dk og få mere information om stillingen.

 

 

 

Vi har tre gratis billetter på højkant til nordens største rekrutteringskonference!

I Sylvester & co - Recruit smarter søger vi tre energiske og servicemindede studerende, der kan hjælpe til med praktiske gøremål til Nordic Recruitment Day. Vi giver til gengæld en gratis billet til konferencen, og muligheden for at netværke med 300 HR-professionelle fra konsulentvirksomheder og Top 500 virksomheder fra hele norden.

Lyder det interessant? Så skriv en mail til info@sylvester-co.dk med teksten "NRD Studerende". 

LinkedIn vil gøre det muligt at søge i dine forbindelsers netværk

LinkedIn har fornylig annonceret, at de vil gøre det muligt at søge i en specifik brugers connections. Den nye funktion ser ud til at være tilgængelig for ens forbindelser i første led. 
LinkedIn har udmeldt følgende: "The “connections of” search filter has started rolling out and will be available to all members soon, regardless of whether or not they have Premium.” 
At søge i andre brugeres forbindelser bliver uden tvivl et populært filter blandt recruiters, og funktionen kommer på et godt tidspunkt, da LinkedIn sidste år valgte at reducere søgemuligheder.

Vi søger facilitator til rekrutteringsnetværk

Kan du skabe rammerne for videndeling?

Grundet en vedholdende interesse for oprettelse af et fagligt rekrutteringsnetværk, baseret i Region Hovedstaden, søger Sylvester & co en kompetent facilitator med erfaring fra både rekruttering samt undervisning eller facilitering.

Netværksgruppens medlemmer kommer primært til at bestå af rekrutterings- og talent attraction ansvarlige fra større virksomheder beliggende i Region Hovedstaden. Gruppens medlemmer mødes 5 gange årligt til heldagsmøder, hvor rekrutteringsudfordringer debatteres og løses via videndeling og indlæg fra eksterne indlægsholdere. Det er din opgave at skabe disse rammer og maksimere netværkets samlede videndeling og hands-on resultater for det enkelte medlem. Medlemmerne deltager også i Sylvester & co´s årlige rekrutteringskonference Nordic Recruitment Day, som en del af medlemskabet, udover de 5 møder som netværket giver adgang til.

Lyder det interessant? Skriv en mail til info@sylvester-co.dk Mrk. "Facilitator" og få mere information om stillingen.

Google indtræder på rekrutteringssoftware markedet!

Google har netop lanceret Google Hire, som er et kandidat-administrationssystem. Systemet kan bruges af alle, der arbejder med rekruttering til blandt andet at filtrere ansøgere, indhente deres kontaktoplysninger, kommunikere med dem, planlægge interviews og administrere processen fra ét sted. Denne lancering bør få de fleste leverandører af rekrutteringssystemer til at hæve øjenbrynene og overveje deres strategi.

Lancering af Google Hire kommer bemærkelsesværdigt tæt på lancering af Googles egen specialiserede søgemaskine for jobs (Google for jobs) og samspillet mellem disse bliver interessant at følge. Indtil videre har Google kun lanceret disse services i USA, men som en global aktør er det vel kun et spørgsmål om tid før at disse løsninger bliver globale og dermed også aktuelle i Norden. Læs mere om Google for Jobs her:

https://www.blog.google/products/search/connecting-more-americans-jobs/

Google Hire vil gøre rekrutteringsprocessen meget lettere og mere effektiv, og der følger mange interessante funktionaliteter med i deres nye løsning, som du kan læse mere om her: https://hire.google.com/product/applicant-tracking/

 
 

Er Google People search det næste?

Mange recruiters benytter google i deres søgen efter det næste talent, og derfor vil det være oplagt, at Google opretter en feature, der gør det nemmere at bruge denne data.

Måske bliver det næste rekrutteringsværktøj en “People-tab" på Google, hvor du let kan finde informationer omkring folk, herunder deres CV’er, lokation

Google har allerede meldt ud, at de implementerer et såkaldt ‘one click’ til Google-job / Google Hire, men spørgsmålet er så, hvad dette klik indebærer?

På nuværende tidspunkt har google ingen data fra CV’er, men måske kan recruiters se frem til en dag, hvor man kan søge efter kandidater via et klik på Google.

 

En recruiters gode råd til at få kandidatens respons

I takt med populariteten af robotter og kunstig intelligens, synes recruiters at glemme de menneskelige elementer i rekrutteringsprocessen. Der er i dag en lang række af rekrutteringsværktøjer, der gør det nemt at finde talent, men det svære er, at få dem til at respondere.
Vi har 2 gode råd, der vil øge chancerne for, at kandidaten responderer på dine beskeder:


Drop standardisering!
I stedet for at bruge de sædvanlige copy-paste beskeder, kan du med fordel gøre din besked mere personlig. Det kræver ikke ret meget, at tage et kig på kandidatens LinkedIn eller Facebook, for at finde ud af, hvad der interesserer vedkommende. Ved at inkludere et personligt element, har du allerede et forspring.

Vær anderledes! 
De gode kandidater får mange beskeder fra recruiters, så det handler om at skille sig ud fra flokken. De fleste skriver i emnefeltet, at de har et fantastisk jobtilbud, så i stedet for at følge samme generiske retorik, kan du med fordel finde på dit eget. Ingen kandidater gider at læse de samme beskeder. 

Ser fremtiden sort ud for rekrutteringsbranchen?

Oleg Vishnepolsky, Global CTO hos DailyMail Online og Metro.Co.Uk, påpeger en række udfordringer for rekrutteringsbranchen i et populært blogindlæg på LinkedIn. 

Udfordringerne kommer som følge af nye teknologiske tiltag, der efter Olegs mening, kan overtage en lang række af de opgaver, som rekrutteringsansvarlige løser nu. Algoritmer kan finde frem til relevant data om kandidater bedre og hurtigere end mennesker kan. Læs hele indlægget her

Der er pres på den moderne recruiter

Som recruiter, i de fleste virksomheder, jonglerer du mellem mange forskellige roller. Du skal både kunne agere matchmaker, researcher og marketingekspert. Hvordan håndterer man dette pres som moderne recruiter?

Du er i kontinuerlig dialog med mennesker, du skal matche den perfekte kandidat til virksomheden, samtidig med at du skal markedsføre både dig og virksomheden.

I denne proces fungerer du endvidere som rådgiver for lederen, og skal kunne evaluere processen og dine potentielle kolleger.

Det kræver nogle helt særlige både personlige og faglige egenskaber, at kunne håndtere det.

Det er vi i Sylvester & co klar over, og derfor har vi udformet kurser, der er skabt for at klæde den moderne recruiter på. Læs mere om kurserne her

Google har udviklet ny rekrutteringsplatform

Google har lanceret et jobansøger-trackingsystem til udvalgte virksomheder. Deres nye platform går under navnet “Google Hire”, og er et bud på en enkel rekrutteringsplatform. Platformen bliver beskrevet som et “application tracking system”, der gør det muligt for en arbejdsgiver at skrive jobannoncer, og derefter acceptere, tracke samt styre ansøgningerne.

Rekruttering er i dag en kæmpe forretning, og derfor kommer det ikke som nogen overraskelse, at Google har udviklet et værktøj til administration af ansættelsesprocessen.

Der har endnu ikke været en officiel meddelelse om lanceringen af Google Hire, og du kan få adgang til sign-up/login-side, men det er desværre ikke muligt at få adgang til platformen - endnu.

Sådan optimerer du dit stillingsopslag

Textio har knækket koden, når det kommer til at optimere rekrutteringsprocessen. Deres teknologi muliggør, at du kan sammenligne dit stillingsopslag med 40 millioner andre, for at vurdere, hvordan jeres opslag performer. Du kan derfor undgå, at lave halvdårlige stillingsopslag, der sætter dig bagerst i køen i forhold til at nå ud til talentpuljen. Rekrutteringsteams der opretholder en Textio Score på 90 eller højere tiltrækker en talentpulje, der i gennemsnit er 24% mere kvalificeret og 12% mere forskelligartet. Læs mere om Textio her.

 

Facebook - en trussel mod LinkedIn?

Facebook har oprettet nye job features, der giver virksomheder en anden grund til at drive trafik til deres Facebook-side; ud over markedsføring af deres produkter. 

De nye funktioner kan give konkurrence til LinkedIn, ikke alene pga. deres nye funktioner, men også fordi næsten alle har en Facebook-profil. LinkedIn har 467 millioner medlemmer, hvor Facebook har prangende 1.79 milliarder. Medlemmernes adfærd er ligeledes værd at have in mente, da LinkedIn-medlemmer ofte kun besøger siden, når de opdaterer deres profil om et nyt job, eller aktivt er på udkig efter et. Facebook derimod har muligheden for at række ud til folk, der ikke engang har tænkt på at finde et job endnu, men som alligevel kan være interesseret i at søge et. Læs mere om hvilke features Facebook har oprettet her.

 

Nyhedsbrev

Tilmeld dig Sylvester & co's nyhedsbrev og vær en af de første der bliver informeret omkring de nyeste trends inden for rekruttering og talent attraction.