I takt med populariteten af robotter og kunstig intelligens synes headhuntere at glemme de menneskelige elementer i rekrutteringsprocessen.

Der er i dag en lang række af rekrutteringsværktøjer, der gør det nemt at finde talent, men det svære er, at få dem til at respondere. Vi har 2 gode råd, der vil øge chancerne for, at kandidaten responderer på dine beskeder:

Drop standardisering! 
I stedet for at bruge de sædvanlige copy-paste beskeder, kan du med fordel gøre din besked mere personlig. Det kræver ikke ret meget at tage et kig på kandidatens LinkedIn eller Facebook for at finde ud af, hvad der interesserer vedkommende. Ved at inkludere et personligt element, har du allerede et forspring.

Vær anderledes!
De gode kandidater får mange beskeder fra headhuntere, så det handler om at skille sig ud fra flokken. De fleste skriver i emnefeltet, at de har et fantastisk jobtilbud, så i stedet for at følge samme generiske retorik, kan du med fordel finde på dit eget. Ingen kandidater gider at læse de samme beskeder.