Employee advocacy
– strategi i en digital verden 

Employee advocacy er et relativt nyt begreb, der er opstået i den digitale branche inden for de seneste år. Det handler i bund og grund om at styrke virksomhedens eller organisationens brand i sociale netværk med medarbejdernes hjælp. Men employee advocacy stikker langt dybere end som så. Det handler samtidig om at skabe en intern kultur, hvor det er muligt at skabe værdifuldt digitalt indhold både fra centralt hold, sammen med medarbejderne og på medarbejdernes eget initiativ. En type indhold der styrker både medarbejdernes og virksomhedens digitale brand.

Målgruppe

Kurset henvender sig til kommunikationsmedarbejdere/ansvarlige, Social media managers, Content managers, HR-medarbejdere/ansvarlige, CSR-medarbejdere/ansvarlige og til Ledelse/leder.

Kursets form

På kurset arbejdes der med en case, som kan være egen virksomhed eller et medbragt eksempel, som teorierne vil afprøves på løbende. Det vil foregå i mindre grupper, efterfulgt af dialog og sparring i plenum.

Kursets udbytte

  • Inspiration omkring employee advocacy som digital strategi
  • Introduktion til strategiske værktøjer
  • Råd og konkrete eksempler og inspiration fra cases i andre virksomheder i forhold til, hvordan du kan arbejde med employee advocacy i din egen virksomhed
  • Indsigt i, hvad der skal til for at arbejde med at implementere en employee advocacy-strategi i din virksomhed

Underviser

Rikke Damgaard har 14 års erfaring med at arbejde både praktisk og strategisk med online branding, marketing og kommunikation både i virksomheder og som konsulent. Hun har i de seneste år arbejdet særligt målrettet med, hvordan virksomheder kan lykkes med at udkomme med relevant indhold i brugernes nyhedsstrømme på sociale medier. I september 2014 vandt hun, på vegne af Falck, Sprogprisen for “Bedste tekst i sociale medier”. I juni 2017 udgav Rikke bogen: Giv ordet til medarbejderne. I bogen får du værktøjer, råd og inspiration til, hvordan du kan arbejde med employee advocacy i din virksomhed.

På dagen

  • Frugt, kaffe, te og vand samt en let frokost vil blive serveret på dagen
  • Kursusmateriale vil blive uddelt under kurset, og der vil være adgang til internet
  • Registrering er obligatorisk, og afmelding skal sendes skriftligt minimum 5 arbejdsdage inden kursets start
  • Medbring din egen laptop/PC

Det praktiske


København:

24. januar 2018
21. februar 2018
21. marts 2018
18. april 2018


Tid:

9.00 – 16.00

Adresse:

Kejsergade 2, 3. sal
1155 København K


Pris:

4.995,- ex. moms pr. person


Underviser:
Rikke Damgaard

Tilmeld dig kurset