Employee advocacy
– strategi i en digital verden 

Mennesker lytter til mennesker. Den præmis er man nødt til at forstå og acceptere, hvis man som virksomhed eller organisation vil vinde kampen på sociale medier i det lange løb. Konkurrencen om brugernes opmærksomhed er hård, og prisen for annoncering stiger. Men de virksomheder, der forstår at engagere deres medarbejdere i virksomhedskommunikationen, vil vinde kampen om modtagernes opmærksomhed. Og de fleste virksomheder har et stort uudnyttet potentiale i deres medarbejdere, som det er tid til at aktivere nu.

På dette kursus kan du blive klogere på, hvordan du skaber de rette rammer, der gør det nemmere for dine medarbejdere at blive digitale ambassadører for din virksomheds brand. Disciplinen kaldes employee advocacy eller medarbejderambassadørskab. 


Employee advocacy handler blandt andet om at skabe en intern kultur, hvor det er muligt at skabe værdifuldt digitalt indhold både fra centralt hold, sammen med medarbejderne og på medarbejdernes eget initiativ. En type indhold der styrker både medarbejdernes og virksomhedens digitale brand.

Målgruppe

Kurset henvender sig til kommunikationsmedarbejdere/ansvarlige, Social media managers, Content managers, HR-medarbejdere/ansvarlige, CSR-medarbejdere/ansvarlige og til Ledelse/leder.

Kursets form

På kurset tester vi, hvor parat din virksomhed er til at arbejde med employee advocacy. Du bliver præsenteret for relevante teorier undervejs og får mulighed for at afprøve dem på egen eller medbragt case. Du kommer fra kurset med konkrete indsatspunkter til din employee advocacy-strategi. Diskussion vil foregå løbende i mindre grupper, efterfulgt af dialog og sparring i plenum.

Kursets udbytte

  • Introduktion af otte forskellige faktorer, der påvirker employee advocacy 
  • Indblik i social selling, influencer marketing og employer branding 
  • Indsigt i, hvad der skal til for at arbejde med at implementere en employee advocacy-strategi i din virksomhed
  • Introduktion til strategiske værktøjer 
  • Input til guidelines, måling og træning af medarbejdere 
  • Plan for hvordan du griber arbejdet med employee advocacy an i din virksomhed 
  • Råd og konkrete eksempler og inspiration fra cases i andre virksomheder i forhold til, hvordan du kan arbejde med employee advocacy i din egen virksomhed

Underviser

Rikke Damgaard har 14 års erfaring med at arbejde både praktisk og strategisk med online branding, marketing og kommunikation både i virksomheder og som konsulent. Hun har i de seneste år arbejdet særligt målrettet med, hvordan virksomheder kan lykkes med at udkomme med relevant indhold i brugernes nyhedsstrømme på sociale medier. I september 2014 vandt hun, på vegne af Falck, Sprogprisen for “Bedste tekst i sociale medier”. I juni 2017 udgav Rikke bogen: Giv ordet til medarbejderne. I bogen får du værktøjer, råd og inspiration til, hvordan du kan arbejde med employee advocacy i din virksomhed.

På dagen

  • Frugt, kaffe, te og vand samt en let frokost vil blive serveret på dagen
  • Kursusmateriale vil blive uddelt under kurset, og der vil være adgang til internet
  • Registrering er obligatorisk, og afmelding skal sendes skriftligt minimum 5 arbejdsdage inden kursets start
  • Medbring din egen laptop/PC
  • Alle deltagere får udleveret et eksemplar af Rikke Damgaards bog ”Giv ordet til medarbejderne"

Det praktiske


København:

Nye datoer kommer snarest


Tid:

9.00 – 16.00

Adresse:

Kejsergade 2, 3. sal
1155 København K


Pris:

Hel dag: 4.995,- ekskl. moms pr. person


Underviser:
Rikke Damgaard


Dette kursus udbydes også som firmahold.

Tilmeld dig kurset