HR POLITIK OM SOCIALE MEDIER

Fra almindelig medarbejder til online ambassadør.

Ved du hvad din virksomheds holdning er til medarbejdernes brug af de sociale medier?

Hvis det er et spørgsmål du skal tænke over, er der stor sandsynlighed for at dine medarbejdere er i mindst lige så stor tvivl. Denne usikkerhed er ofte det, der forhindrer dem i at hjælpe virksomheden med at dele employer branding budskaber eller konkrete jobs.

Men det er ikke nok blot at opfordre medarbejderne til at kommunikere om virksomheden på de sociale medier, for når medarbejderne ”snakker” om virksomheden på Facebook, deltager aktivt i diskussioner, liker og deler posts, reflekteres det alt sammen tilbage på virksomheden – så hvordan vil I fremstå?

En HR politik om brugen af sociale medier kan hjælpe dig med at fortælle dine kollegaer hvad og hvordan de bør kommunikere om virksomheden på de sociale medier. Det er ikke et spørgsmål om at agere ”meningspoliti”, men nærmere et spørgsmål om at sørge for at klæde de ansatte på til at kunne begå sig på de sociale medier, uden at gøre skade på virksomhedens omdømme eller eget professionelle image.

Skab klarhed og retningslinjer omkring virksomhedens kommunikation på de sociale medier og få konverteret dine medarbejdere til online ambassadører. Vi hjælper dig med at udforme en personalepolitik omkring de sociale medier og efterfølgende at forankre denne politik.

Som led i jeres forankring af den nye HR Social Media Politik kan du også bestille os til at komme ud og afholde en workshop, så alle i virksomheden forstår spillereglerne og kan agere på de sociale medier. Workshoppen er baseret på kurset ”Medarbejderen på LinkedIn”.

Priser fra 4.995,- kr.

Prisen for udformning af HR personalepolitikken og efterfølgende forankring baseres på antallet af timer brugt på opgaven, men vi fastsætter naturligvis denne pris på forhånd når vi ved mere om dine behov.

For uforpligtende tilbud benyt nedenstående formular.