SoMe - Det ideelle tidspunkt at dele

SoMe - Det ideelle tidspunkt at dele

Du arbejder hårdt på at skabe det perfekte indhold til de sociale medier, men hvornår er egentlig det rigtige tidspunkt at dele dette indhold på LinkedIn eller Facebook?

Der er mange, som tror, at de bedste tidspunkter at dele indhold på sociale medier er ens på LinkedIn, Facebook og andre sociale medier, men dette er desværre ikke sandheden. Brugerne ændrer nemlig aktivitetsniveau alt efter, hvilket socialt medie de benytter og hvornår. Derudover må vi nok sande, at der ikke er ét bestemt magisk tidspunkt, der kan løse alle vores delingsproblemer. Dog har Sprout Social forsøgt at komme nærmere et svar på, hvornår du kan få mest mulig brugerinteraktion ud af dit indhold. 


Sprout Social har indsamlet data for at gøre det nemmere for dig at se, hvornår brugerne er engageret på de forskellige platforme. Som socialt medie har Facebook mere end 1,4 milliarder aktive brugere om dagen, og 93 % af alle marketingfolk anvender Facebook som markedsføringsplatform regelmæssigt. Udover den hårde konkurrence du oplever fra andre virksomheder på Facebook, har Facebooks algoritmeskift også betydet, at brugerne i højere grad eksponeres for indhold fra venner og familie fremfor indhold fra virksomheder.

Sprout Socials undersøgelse kan dog hjælpe dig lidt af vejen. Undersøgelsen viser at:


  • Torsdag er den bedste dag på ugen at dele indhold på Facebook
  • Det sikreste tidspunkt at dele indhold er i hverdagene fra kl. 10.00-15.00
  • Om aftenen og tidlig morgen er den tid på dagen, hvor brugerne viser mindst engagement
  • Lørdag er den dag i løbet af ugen, hvor brugerne viser mindst engagement
En tommelfingerregel er derfor at holde sig fra at dele indhold i weekenden og derimod prøve at ramme brugerne i hverdagene - hverken for tidligt eller for sent på dagen.

På trods af, at LinkedIn er verdens største professionelle netværk, er det samtidig et socialt medie, hvor engagementet fra brugerne er relativt lav sammenlignet med andre sociale medier. Her viser Sprout Socials undersøgelsen, at:


  • Det bedste tidspunkt at dele indhold på LinkedIn er onsdag mellem kl. 13.00-17.00
  • Onsdag er den bedste dag at dele indhold 
  • Fra fredag til mandag er brugerne mindst engageret
Ligesom på Facebook skal man holde sig fra at dele indhold i weekenden, men i stedet fokusere på hverdagene, hvor især onsdag er dagen, hvor der er god mulighed for at ramme brugerne.

Udover tidspunkterne hvor det umiddelbart er det bedste tidspunkt at dele indhold på Facebook og LinkedIn, skal man også have for øje, at dette kan variere alt efter, hvilken branchen man ønsker at ramme.

Vil du også vide om, hvornår specifikke brancher bør dele indhold, samt hvornår det er bedst at dele indhold på Twitter og Instagram? Så læs mere hos Sprout Social.
0 0
Feed