SEO-tips der optimerer din LinkedIn profil

LinkedIn er blevet til jobmarkedets søgemaskine - Google til de professionelle. Det er en kæmpe fordel at gøre sig bekendt med LinkedIn's forskellige søgefunktioner, der kan være med til at sørge for at potentielle kunder og samarbejdspartnere kan finde dig på platformen.

Få en stærkere profil med keywords 

Det første sted man kan starte, er at genoverveje hvorvidt ens professionelle titel er fyldestgørende nok. Noget af det første der bliver set på profilen er din titel, så hvorfor ikke sørger for at den er fængende og vigtigst af alt, fylde den med brugbare keywords?

Det er ikke længere nok at skrive ens nuværende job position som titel, da den i sidste ende ikke giver det fulde udtryk af din position og professionelle færdigheder. Ved at bruge keywords i din profil overskrift, bliver dit skill-set nemmere at finde frem til. Linkedin tillader op til 120 tegn i din overskrift, og hvis muligt skal hver tegn blive udnyttet!

Det er også en fordel at inkorporere keywords i din jobtitel. Hvis din jobtitel ikke beskriver dit egentlige job og er for vag, da er en god ide at tilføje keywords for at skabe mere traffik mod din profil. Det er dog vigtigt at holde dine keywords så relevante så muligt og sørge for, at man ikke ændre på meningen af ens aktuelle job.

Sæt lys på dine skills
LinkedIn oplyser, at "Listing five or more skills on your LinkedIn Profile can lead to up to 17 times more views.". Her er det derfor igen en kæmpe fordel at benytte sig af keywords. Ved at uddybe din professionelle og faglige færdigheder gør du dig nemmere at lokalisere, da der er en større sandsynlighed for at andre LinkedIn brugere bliver dirigeret mod dig i deres søgning.

Det er muligt at søge sig frem til hvilke keywords der bliver brugt mest, når der søges efter kandidater med lignende jobbeskrivelse eller titel. Når du går i gang med at tilføje en ny skill, da vil LinkedIn foreslå populære søgeord, der er relateret til det du selv skriver ind eller hvad du allerede har tilføjet. Dette giver dig indsigt ind i hvilke ord eller sætninger der oftest bliver søgt efter i relation til din profession.

Brugen af keywords er altså med til at gøre dig mere synlig på platformen og udvider dine fremtidige professionelle muligheder.

0 0
Feed