Rekrutteringskampagne på Snapchat

Er tiden kommet til at anvende Snapchat til rekrutteringskampagner? 

- Det nemme svar er "JA!". 

Her er fire grunde + lidt facts:

1: Antal af brugere 

Snapchat har omkring 1,5 millioner brugere i Danmark, det er gode nyheder for folk der arbejder med rekruttering og marketing og den nyeste opdatering af Snapchat har gjort det endnu lettere at køre kampagner på Snapchat.

2: Brugernes alder
De fleste brugere af Snapchat er forholdsvis unge, så det kan være en metode til at nå netop denne målgruppe, som ellers er en målgruppe der kendt for at være notorisk svær at nå.

3: Kreativt format
Snapchat er et medie, hvor brugerne er yderst aktive sammenlignet med eksempelvis Facebook, da mediet inviterer brugerne til at være kreative. Ønsker man at lave kampagner via Snapchat, skal disse derfor også være kreativt udtænkt og behøver ikke nødvendigvis ar være meget velproduceret, da formatet tillader amatørvideoer og billeder med brug af filtre og tekst.

4: Succes
Snapchat vokser hurtigere end noget andet socialt medie og har 10 milliarder views om dagen sammenlignet med eksempelvis Facebook der "kun" har 8 milliarder views.

Facts
Prisen på en Snapchat kampagne starter på 3.000 $ om måneden, altså lige omkring de 18.500 kr. 

Snapchat Sponsored Lenses koster fra 450.000 $ om dagen, altså over 2,7 millioner kr. 

Snapchat Discover kampagner koster 50.000 $, lige godt og vel 300.000 kr. 


Det er altså langt fra gratis, hvorfor man som virksomhed må regne på hvor meget man regner med at få ud af at køre en kampagne på Snapchat.
Kampagnerne kan enten være live optagelser, billeder, videoer, gifs eller som filtre. Videoerne kan vare op til 10 sekunder, hvorfor det er vigtigt at være ret præcis i hvad de skal indeholde.
Kampagner opbygges i Snapchat Ads, hvor det er muligt at vælge et mål for kampagnen samt målrette den til en bestemt målgruppe.

Som annoncør på Snapchat er der en række retningslinjer for annoncering og kampagner, som er vigtige at have styr på, du finder dem her.

0 0
Feed