Rekruttering via Twitter

Rekruttering via Twitter

Twitter har endnu ikke fået helt fat i danskerne, ifølge det danske markedsførings og kommunikations bureau "Bureau", var kun 10 % af danskerne på twitter i 2017, hvorimod hele 67 % af danskerne er på Facebook. Men skæver vi til USA, bruger hele 65,8 % af de amerikanske firmaer twitter til markedsføring. Her er seks punkter, du skal være opmærksom på, inden du opretter en twitter profil til din virksomhed.

1: Antal tegn i et tweet 


Er du ny på twitter, vil du hurtigt opdage, at der et maksimum antal tegn du kan bruge til dit tweet. Oprindeligt var det kun muligt at skrive 140 antal tegn i et tweet, men dette har twitter fordoblet til 280 i efteråret 2017.

2: #Hashtags

Du har nok allerede stødt på hashtags på andre sociale medier, men på twitter er hashtags et værdifuldt redskab, som virksomheder eller personer anvender til, at definerer sig selv eller promovere et emne, en begivenhed eller noget helt tredje. Hashtagget fungerer dermed som et fluepapir, hvorved du kan opdage andre tweets relateret til det du deler eller det du interessere dig for. Det kan derfor være en god idé at finde dine konkurrenters tweets og se hvilke hashtags de bruger, for på den måde at se hvad der rør sig i netop din branche på twitter.

3: Feedback

Twitter giver mulighed for direkte kontakt mellem kunder/klienter og virksomheder, det kan derfor være interessant at se om kunder/klienter har tweetede om en af dine konkurrenter, og om du kan bruge denne feedback i din egen måde at markedsføre dine opslåede stillinger, karrieremuligheder og lignende på.

4: Timing

Undersøg hvornår jeres følgere er på twitter, og brug dette til at tweete i netop det tidsrum. Dette kan gøres ved at se, hvornår jeres følgere og konkurrenter tweeter, samtidigt kan det være relevant at tage hensyn til tidsforskelle og helligdage, hvis din virksomhed operer på et internationalt marked. Business.twitter.com laver hver måned en guide til hvilke dage der er gode at tweete på i USA, du kan finde den for marts måned her.

5: @Følg

Sidst men ikke mindst er det en god idé at følge influencere i din branche, det kan være konkurrenter, men det kan også være kunder, hvis din virksomhed sælger b2b eller er meningsdannere, politikere eller medier, som beskæftiger sig med nogle af de samme emner som dig. Ved at følge andre bliver du sat i forbindelse med dem og har mulighed for at "retweete" deres tweets, det vil sige at du deler deres tweet med dine følgere, for på den måde at skabe mere opmærksomhed på emne, der er vigtigt for dig og din virksomhed.

6: Målrettet annoncering via Twitter Ads

Det er muligt at annoncere på Twitter, og på den måde komme i kontakt med bestemte målgrupper. Twitter Adsa gør det muligt at målrette annoncer til en bestemt gruppe og dermed opbygge antallet af følgere, hvilket har en positiv indvirkning på omtalen af dun virksomhed. Dette koster selvfølgelig noget, men Twitter har gjort det muligt at betale efter forbrug og dermed ikke via et fast abonnement.

Er du blevet nysgerrig kan du meget nemt oprette en profil på twitter.com, og følge Sylvester & co her.

0 0
Feed